Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
Stało się. Przez lata to, co wydawało się być punktem odniesienia, co stanowiło niezmienny wzór, ewoluowało i przeobraziło się w swoją nową inkarnacje zajebistości. Przez lata wzmacniacze Little Mark III uchodziły za wzmacniacze doskonałe i gdy inni producenci co chwile wprowadzali na rynek nowe produkty, Markbass wiernie trwał przy tej konstrukcji nie zmieniając w niej nic. Nadeszła jednak epokowa chwila i zmiany stały się konieczne i trójeczka w nazwie zmieniła się w czwóreczkę. Ale czy to jest jedyna zamiana? Opierając się reputacji Marko, można napisać, że to w zasadzie jest obojętne, efekt ostatecznie w końcu będzie znakomity.
W zasadzie z starego małego marka zostało to z czego zawsze słynęły Markbassy, czyli kompaktowa wielkość, piórkowa waga rasowe brzmienie oraz unikalny, rozpoznawalny design. Na pierwszy rzut oka gałek jest tyle samo. Jedynie jedna gałka, która znajdowała się koło włącznika zniknęła, natomiast po drugiej stronie, nad gainem pojawiła się inna. Nadal jest to wzmacniacz wyposażony w 4 punktową equalizację, low, mid low, mid high oraz high. Na wejściu jest gałka gain i na wyjściu jest master. Pozostał line out ale został umieszczony w innym miejscu, ale o tym będzie niżej w następnym akapicie. Włącznik jest am gdzie był. Tylni panel nie uległ zmianie. W miejscu filtru VLE jest gałka Old School, która w zasadzie odpowiada za to samo. Za tego filtru pomocą odcinamy wysokie częstotliwości i nadajemy brzmieniu okrągłość i gładkość, a pisząc bardziej precyzyjnie od lewej jest sound nowoczesny potem na środku robi sie nasycenie środka i wyrównanie i idąc dalej w prawo mamy coraz bardziej okrągłe brzmienie z obciętą górką.
Zniknął filtr VPF, którego miejsce teraz zajmuje gałka Line Out. Jest o zapewne związane z faktem, że basiści to jednak z reguły dość prości ludzie i dwie gałki to dla nich już za dużo. W końcu lepiej jest kontrolować brzmienie jedną gałką, a nie dwoma. Innymi słowy jest prościej tzn lepiej ;) Nie zmienia to faktu, że nad gainem pojawiła się 3-pozycyjny przełącznik, Flat, Scopped EQ oraz footswich. Pozycja Flat to zrównoważone, wypłaszczone brzmienie, środkowa pozycja to preset w którym mamy wycięty środek z jednoczesnym podbiciem wysokich i niskich częstotliwości, pozycja idealna do grania slapem. W pozycji FSW zyskujemy możliwość sterowania wzmacniaczem za pomocą sterownika nożnego, dzięki któremu możemy wyciszyć wzmacniacz oraz przełączać pomiędzy Flat, a Scooped EQ. Footswitch nie jest dołączany do wzmacniacza. Poza tym w miejscu gdzie wcześniej było wejście XLR znajduje się przełącznik mute do wyciszenia wzmacniacza. To chyba tyle :)
Ogólne |
|
Nazwa modelu | Little Mark IV 300 |
Seria | Little Mark |
Kraj produkcji | Indonezja |
Parametry wzmacniacza |
|
Rodzaj wzmacniacza | Tranzystorowy |
Moc wyjściowa | 300W RMS @ 4 ohm / 150W RMS @ 8 ohm |
Wymaganie mocy | 100 / 120V; 230V; 240 V - 50/60 Hz (napięcie jest ustawione fabrycznie zgodnie z regionem sprzedaży) |
Wejścia |
|
Wejście | Impedancja 1000 kΩ, maks. napięcie 9 Vpp |
Powrót efektu | Impedancja 22 kΩ, maks. napięcie 10 Vpp |
Sterowanie |
|
Gain | Zakres od -46 dB do +23 dB |
Master volume | Tak |
Poziom wyjścia liniowego | Tak |
Przełącznik wyciszenia | Tak |
Uziemienie | Tak (przełącznik na tylnym panelu) |
Equalizacja Pre / Post | Tak (przełącznik na tylnym panelu) |
Wejście na footswitch | Wejście dla (opcjonalnego) przełącznika nożnego do aktywacji/deaktywacji funkcji MUTE i SCOOPED EQ |
Equalizacja |
|
Niskie | Poziom ± 16 dB (częstotliwość 68 Hz) |
Niskie średnie | Poziom ± 16 dB (cześtotliwość 360 Hz) |
Środkowe wysokie | Poziom ± 16 dB (częstotliwość 800 Hz) |
Wysokie | Poziom ± 16 dB (częstotliwość 10 kHz) |
Brzmienie vintage | Maksymalny zakres obcięcia: 250 Hz – 20 kHz |
3 pozycyjny przełącznik | FLAT, SCOOPED (obcięty środek przy jednoczesnym podbiciu góry i dołu pasma), FOOTSWITCH |
Wyjścia |
|
Line out | Zbalansowane XLR, max. napięcie 20 Vpp |
Wysyłka na efekt | Niezbalansowane, maks. napięcie 20 Vpp |
Wyjście na tuner | Niezbalansowane, maks. napięcie 2 Vpp |
Wyjście głośnikowe | Speakon/1/4” combo, 1/4” |
Pozostałe |
|
Waga | 2.2 Kg |
Szerokość | 27.6 cm |
Głębokość | 25 cm |
Wysokość | 8.3 cm |
Markbass Little Mark IV 300 | Wzmacniacz basowy typu head, Little Mark, Głowy basowe, Wzmacniacze i kolumny basowe, wzmacniacze, Instrumenty, Markbass, Little Mark IV 300, Little-Mark IV 300, LittleMark IV 300