AEA RPQ500 | Przedwzmacniacz mikrofonowy w formacie 500

  • 3 450,00 zł
  • Wez leasing
  • Dodaj recenzję:
  • Kod:
    AEA RPQ500
  • Producent:
    AEA

Kluczowe cechy przedwzmacniacza RPQ500 AEA

  • kanał 81 dB pysznego gainu JFET
  • wysokorejestrowy equalizer CurveShaper™ oraz niskorejestrowy proximity control
  • inputy Mic/Line dla większej elastyczności
  • przełączki phantomów, polaryzacji, Mic/Line oraz porty EQ
  • funkcja NoLoad™ o impedancji 10k Ω, skutecznie czuwająca nad całością prac urządzenia

 

"AEA RPQ500 to żona idealna dla mojego wstęgowego R88 mk2 stereo. Nie czaję, jak mogłem kiedykolwiek nagrywać inaczej!"
~Chuck Ainlay (Mark Knopfler, Pistol Annies)

 

Opis ogólny

Pre2 – rzecz wszechstronna

Preamp i equalizer RPQ500, stworzony za wzór i podobieństwo sympatycznego niewątpliwie RPQ, zapewnia ten sam super-przejrzysty, wysoko-gainowy sygnał, który pozwolił preampom AEA na odniesienie wszystkich legendarnych zwycięstw; tym razem jednak w nowym opakowaniu - serii 500. Obwód JFET odpowiada za dynamikę, subwooferowy bas oraz napięcia przejściowe. Input NoLoad™ cechuje się impedancją na poziomie 10K Ω, co oznacza, że RPQ nie obciąży mikrofonu i nie zmieni jego brzmienia. Funkcja Low Energy Storage™ monitoruje urządzenie i momentalnie kasuje wszelkie przeładowania i nadwyżki, przywracając optymalną funkcjonalność. Resort siłowy czuwa. Oryginalny RPQ był, dzięki CurveShaper™, zaprojektowany w celu wychwycenia każdego niuansu brzmieniowego mikrofonów wstęgowych: współczesnych i retro, pasywnych i phantomowych. Inżynierowie odkryli, że RPQ idealnie współpracuje z kondenserami oraz mikrofonami o ruchomej obudowie. Fakty są niezbite: RPQ500 to najlepsze z możliwych narzędzi dla każdego mikrofonu, jeśli celem jest precyzyjny i solidny sygnał – chyba, że nie jest; w takim wypadku tracimy jednak nawzajem swój czas.


Dwie sroki w garści: muzykalność w preampie, słodycz w equalizerze

Filtr CurveShapera pozwala na dołożenie źródłu więcej "powietrza" lub "mięsa", w zależności od humoru i potrzeby chwili. Obwód działa podobnie do konwencjonalnych boostów; jest jednak subtelna różnica: nachylenie dopasowuje się do pozycji kontrolek CurveShapera oraz HF Gain. Pozwala to na uniknięcie naturalnych w przypadku mikrofonów wstęgowych strat w wyższych częstotliwościach oraz rozjaśnianie brzmienia mikrofonów kondensacyjnych. Głuchotę i kanciastość audio można z kolei w prosty sposób wyeliminować za pomocą mocnego kopnięcia, choć osobiście preferujemy kontrolkę częstotliwości niskich. Mikrofony wstęgowe są bowiem w stanie emitować mocne basy na poziomie subwooferowym. Taka potęga w kopytach jest w stanie gryźć się ze strzelistą górą, czemu z pomocą przychodzi filtr LF, uspokajający wzburzone morze w razie potrzeby. Jego mocny argument w postaci ujemnych 20 dB przywraca porządek i umożliwia korzystanie z mikrofonu wstęgowego również w warunkach dużego zbliżenia do innych urządzeń. Nie ma w zbliżeniach nic złego, ale zawsze powtarzamy, że najpierw bezpieczeństwo, potem przyjemność.

 

Twoje wymarzone brzmienie w zasięgu ręki

Jako że konsole mikserskie znikają z reżyserek niczym ptaki Dodo z Mauritiusa, dedykowane preampy mają szansę zastąpić je w zapewnianiu przodów wysokiej jakości oraz umożliwiając podejmowanie kluczowych decyzji w czasie rzeczywistym i uniknięcie tradycyjnych napraw na etapie miksu. RPQ500 to prawdziwy, zmutowany koń pociągowy. Przełączka Line/Mic pomija etap gainu mikrofonowego i pozwala na niezależne wykorzystanie equalizera. Swoboda, głupcze! Dorzucamy kontrolkę poziomu outputu i w mgnieniu oka RPQ500 staje się przetworzeniowym potworem, studyjną Godzillą, rejestracyjnym Krakenem - tak samo niezmordowanym i skutecznym na etapie zarówno miksu, jak i masteru. Quod erat demonstrandum.

 

Specyfikacja

Gain at 1kHz: 81dB of gain at 1kHz, balanced-in to balanced-out in Microphone Input Mode
Noise figure, rms A-weighted: < 2dB
Noise figure, rms unweighted: < 3dB, 20 kHz LPF bandwidth
EIN: < -130 dBu A-weighted, 150 Ohm resistive source
Frequency response: -3dB < 1Hz and > 100 kHz
THD: < 0.02% at 1 kHz
Input impedance: 10K Ohms
Balanced Line Input Impedance: 20K Ohms
Input Gain control: Twelve-position switch provides from +13dB to +62dB of gain for the preamplifier circuit, as measured between the input and the before the output line driver.
Switched LF Shelving filter: -3dB break-frequency tunable from 18 Hz to 360 Hz; maximum reduction -20dB.
Switched CurveShape EQ: +3dB break-frequency tunable from 2.5 kHz to 30 kHz; HF gain adjustable from +0 dB to +18 dB; the slope of the HF filter varies interactively and directly with the CurveShaper™ frequency and gain settings
Color LEDs: Green, Yellow, Red
XLR output maximum level into 600Ω load: +28 dBu, balanced; 0 dBu = 0.7746 V rms
XLR connectors polarity: Pin-1 is ground, pin-2 is high, pin-3 is low
LED signal level indicators: The green LED snaps on at -20 dBu to indicate the presence of signal; the yellow LED snaps on at 0 dBu; the red LED snaps on at +24 dBu to warn of approaching signal overload
Dimensions:  
Size: 1.5” w, 6.8” d, 4.5” h (3.8cm x 17.27cm x 11.43cm)
Weight: 11.7oz (~0.33 kg)
External Features:
Laser engraved front panel markings
Grayhill series 71 stepped gain switch
Internal Operating Voltage: Bipolar 17V

 

Filmy i prezentacje wideo produktu

 

Przydatne linki