Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
RME Fireface UC to następca interfejsu Fireface 400 - zdobywcy licznych nagród oraz szerokiego grona użytkowników. Tym razem producent wyposażył urządzenie w port USBzamiast poprzednio zastosowanego FireWire.
Standard USB już dawno osiągnął przepustowość wystarczającą do bezproblemowej pracy na ośmiu i więcej kanałach audio. Jest to rozwiązanie stabilne i dostępne w każdym komputerze stacjonarnym i przenośnym. Nie musimy już kupować specjalnych [czyt. wydajnych] kontrolerów FireWire, męczyć się z ich instalacją oraz konfiguracją. Standard USB jest nadal rozwijany i możemy mieć pewność, że w niedalekiej przyszłości jego przepustowość wzrośnie nawet 10 krotnie zachowując przy tym pełną kompatybilność z poprzednimi wersjami USB [1.1, 2.0]
Interfejs RME Fireface UC został specjalnie zoptymalizowany pod kątem uzyskania najwyższej wydajności i stabilności zarówno pod systemami dedykowanymi PC jak również MAC. Korzysta on z dwóch wersji firmware'u, z których każda wykorzystuje inną metodę transferu danych. Ma to na celu wyeliminowanie typowych ograniczeń charakterystycznych dla interfejsów USB innych producentów. Rezultatem owej optymalizacji jest możliwość pracy na minimalnych latencjach a są to 42 sample dla PC Windows oraz 14 sampli opóźnienia dla MAC OS.
Fireface UC to jedyne urządzenie w swojej klasie z aktywnym układem tłumienia jittera, możliwością kontroli z panelu przedniego, wysokiej jakości przetwornikami AD/DA oraz możliwością dowolnej konfiguracji wejść i wyjść w systemie dźwiękowym Twojego studia.TotalMix, to oprogramowanie z poziomu którego możemy kontrolować interfejs RME Fireface UC - majstersztyk wśród dzisiejszych aplikacji sterujących interfejsami audio.
FireFace UC oferuje 8 wejść oraz 8 wyjść analogowych najwyższej jakości. Z wyjątkiem kanałów 7/8 wszystkie pozostałe są symetryczne i mają programowo przełączane poziomy w zakresie -10 dBV, +4dBu, Lo Gain.
Na płycie czołowej Fireface UC znajdują się 2 symetryczne wejścia mikrofonowe z poziomem wejściowym sterowanym cyfrowo i indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom 48V. Wejścia te są wykonane na złączach typu Combo [XLR/TRS] firmy Neutrik co jest gwarancją pewnego połączenia.
Wejścia 3 i 4 to niezwykle elastyczne, symetryczne wejścia uniwersalne. Po pierwsze, funkcjonują one w identyczny sposób jak wejścia 5 - 8 znajdujące się na płycie tylnej i mogą być skonfigurowane do współpracy z sygnałami o standardowych poziomach studyjnych [+4 dBu, LoGain]. Ponadto impedancja wejściowa może być przełączana pomiędzy 10 kOhm dla sygnałów o poziomie liniowym a 470 kOhm dla sygnałów instrumentalnych.
Wejścia 5 - 8 ulokowane na płycie tylnej pracują z poziomami -10 dBV, +4 dBu i LoGain, które można wybrać w oknie ustawień. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku symetrycznych wyjść analogowych 1 - 6 znajdujących się na płycie tylnej. Wyjście słuchawkowe, przypisane do kanałów 7/8 oferuje wysoki poziom głośności podczas współpracy ze słuchawkami niskoimpedancyjnymi.
Optyczne wejścia i wyjścia ADAT pozwalają na podłączenie dodatkowych procesorów efektów, mikserów lub zewnętrznych przetworników. Wszystkie kanały ADAT są dostępne jednocześnie razem z kanałami analogowymi, dzięki czemu - wykorzystując dodatkowy konwerter [ADI-8 QS] lub przedwzmacniacz [OctaMic II] - zyskujemy dostęp do 16 analogowych kanałów wejściowych i wyjściowych. Koaksjalne złącze S/PDIF, które jest w pełni kompatybilne również z formatemAES/EBU [podobnie, jak w innych urządzeniach RME] może pracować z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz.
Dzięki wewnętrznej pamięci Flash wszystkie ustawienia, w tym ustawienia miksera TotalMix są wczytywane w momencie uruchamiania interfejsu. Fireface 400 może zatem być konfigurowany i używany jako samodzielne urządzenie nie podłączone do komputera. W tym wypadku może m.in. pracować jako: submikser, przetwornik A/D i D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitorowy i wiele innych.
Interfejs Fireface 400 został wyposażony w unikalną technologię SteadyClock przeznaczoną do sprawowania kontroli nad zegarem i synchronizacją. Dzięki niej urządzenie może służyć jako źródło referencyjnego sygnału zegarowego dla całego studia. Technologia SteadyClock odświeża sygnały zegarowe, usuwa jitter oraz dba o optymalną jakość konwersji gwarantując wyśmienitą jakość dźwięku całkowicie niezależną od jakości zegara referencyjnego.
SteadyClock pozwala ponadto na swobodną kontrolę częstotliwości próbkowania. W ustawieniach zawarto możliwość bezpośredniego wyboru najczęściej wykorzystywanych częstotliwości próbkowania w świecie audio i wideo. Dodatkowo, z pomocą dwóch suwaków można płynnie zmieniać częstotliwość próbkowania w czasie rzeczywistym.
TotalMix - mikser oparty o wyspecjalizowany procesor DSP. Pozwala na w pełni niezależne komutowanie i miksowanie sygnałów pochodzących z wszystkich 18 kanałów wejściowych i wyjściowych do wszystkich 18 wyjść fizycznych. Za pomocą TotalMix [w przypadku FireFace UC] można stworzyć do 9 całkowicie niezależnych sub-miksów stereo, które dają bezkonkurencyjne możliwości monitoringu. Unikalne cechy TotalMix to: możliwość kopiowania i wklejania ustawień, grupowanie i przeprowadzanie operacji na suwakach podgrup na grupach. Do dowolnego krosowania sygnałów posłuży nam okno Matrix. Parametry miksera można kontrolować z pomocą komunikatów MIDI wykorzystując do tego celu zewnętrzny kontroler sprzętowy. Wszelkie operacje dotyczące obliczania poziomów sygnału [RMS oraz PEAK] są przeprowadzane z wyłączeniem procesora komputera.
Dane ogólne |
|
8 wejść analogowych | 6 x 1/4″ TRS [4 liniowe, 2 x liniowo-instrumentalne], 2 x XLR/TRS Combo [2 mikrofonowo-liniowe]; wszystkie symetryczne. |
Wyjścia analogowe |
|
8 wyjść analogowych | 6 x 1/4″ TRS, symetryczne, ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem stałoprądowym; 1 x 1/4″ TRS niesymetryczne. |
Wejścia cyfrowe |
|
1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU] | |
Wyjścia cyfrowe |
|
1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU] | |
MIDI |
|
2 x MIDI IN/OUT na dodatkowym kablu [4 gniazda DIN, 5-pin]; 32 szybkie kanały MIDI z małym jitterem | |
Dynamika przetwarzania A/D | 110 dB RMS nieważona, 113 dBA, |
THD dla przetwarzania A/D | < -110 dB [< 0,00032%], |
THD+N dla przetwarzania A/D | < -104 dB [< 0,00063%], |
Przesłuch dla przetwarzania A/D | > 110 dB, |
Dynamika przetwarzania D/A | 110 dB RMS nieważona, 112 dBA [niewyciszony], |
THD dla przetwarzania D/A | < -100 dB [< 0,001%], |
THD+N dla przetwarzania D/A | < -97 dB [< 0,0014%], |
Przesłuch dla przetwarzania D/A | > 100 dB, |
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu Hi Gain | +19 dBu, |
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu +4 dBu | +13 dBu, |
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu -10 dBV | +2 dBV, |
Wewnętrzne częstotliwości próbkowania | 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 128, 176.4, 192 kHz, |
Zakres zewnętrznych częstotliwości próbkowania | 28 kHz – 200 kHz, |
Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -0,5 dB | 5 Hz – 21 kHz [44.1 kHz], |
Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -0,5 dB | < 5 Hz – 43.3 kHz [96 kHz], |
Pasmo przenoszenia A/D – D/A, -1 dB | < 5 Hz – 70 kHz [192 kHz]. |
Sterowniki |
|
PC | Windows XP sp2 [lub nowszy] Vista, Vista 64, Windows7 |
MAC | Mac OS X [10.5 lub nowszy] Intel |
Interfejs audio USB RME FireFace UC, Instrumenty, Interfejsy audio, MIDI, Interfejsy i procesory studyjne, Studio i homerecording, RME, fireface uc cena, rme fireface uc cena, rme fireface uc interfejs, interfjes rme usb,