Allen&Heath QU-24 | Mikser cyfrowy

  • 9 939,00 zł
  • Wez leasing
  • Dodaj recenzję:
  • Kod:
    AH QU-24
  • Producent:
  • Na składzie:
    0 szt

Kluczowe cechy miksera QU24

  • Półprofesjonalny mikser cyfrowy z serii QU, idealny jako mikser FoH
  • 24 monofoniczne wejścia mikrofonowe / liniowe (TRS + XLR)
  • Odwoływalne przedwzmacniacze AnaLOGIQTM
  • 3 wejścia stereo (TRS)
  • 20 miksów wyjściowych (XLR)
  • 2 grupy stereo (przełączane do trybu miksowania)
  • Do 9 miksów monitorowych (4 mono + 5 stereo)
  • 2 wyjścia stereo Matrix
  • 4 silniki FX
  • 4 dedykowane wysyłki / zwroty efektów
  • 4 grupy wyciszenia
  • 4 grupy DCA
  • Wyjście cyfrowe AES
  • Interfejs audio USB 32 × 30
  • dSNAKETM Zdalny port audio
  • 25 zmotoryzowanych tłumików
  • Ekran dotykowy 800 × 480
  • 10 klawiszy funkcyjnych

 

Dodatkowe kluczowe cechy i funkcjonalności

  • Qu-Drive Bezpośrednie nagrywanie / odtwarzanie wielościeżkowe na dyskach USB
  • Kontrola DAW MIDI
  • Aplikacja na iPada Qu-Pad
  • Qu-You osobista aplikacja do monitorowania iPhone / Android
  • Konfigurowalna aplikacja na iOS Qu-Control do prostego sterowania bezprzewodowego
  • Kompatybilny z ME Personal Mixing System
  • Metalowe wykończenie, pasujące do najwyższej jakości serii GLD Chrome

 

Ogólny opis

Odrobina historii

Firma Allen Heath została założona w 1969 roku i stała się bardziej znana po zaangażowaniu Andy'ego Berezy, Ivora Taylora i Andrew Stirlinga. Na początku lat 70-tych Allen&Heath zbudował niestandardową kwadrofoniczną konsolę miksującą dla zespołu Pink Floyd, zwaną MOD1, której Alan Parsons używał do miksowania swoich występów na żywo. MOD1 można zobaczyć w filmie „Live at Pompeii”. Allen&Heath został przejęty przez Harman International w 1991 roku i do 2001 roku obroty firmy wzrosły dziesięciokrotnie. W lipcu 2001 roku nastąpił wykup menedżerski spółki z inwestycjami pochodzącymi od 3i i Bank of Scotland. Zarząd składał się z czterech ówczesnych dyrektorów oraz dwóch dyrektorów niewykonawczych od swoich partnerów inwestycyjnych. W marcu 2006 roku Close Growth Capital przyniósł udział 3i za 9 mln GBP w ramach drugiego wykupu. Firma zatrudniała następnie 180 osób przy obrotach 15 milionów funtów rocznie. W kwietniu 2008 r. A&H zostało sprzedane D&M Holdings Inc. W czerwcu 2013 r. D&M Holdings sprzedał Allen & Heath firmie private equity Electra Partners. 43 miliony funtów kapitału i długu zostały dostarczone przez Electra Private Equity PLC i zarząd Allen & Heath.

 

Kilka przełomowych produktów

Allen&Heath był pierwszą firmą, w która zamontowała potencjometry i przełączniki na płytce obwodu wejściowego kanału. Allen & Heath był też pierwszą firmą, która wyprodukowała mały 6-kanałowy mikser tranzystorowy z 2 wyjściami o nazwie MiniMixer. Mikser Allen&Heath Syncron A jako pierwszy zastosował wzmacniacze operacyjne. Konsola Allen&Heath CMC była pierwszą konsolą, która wykorzystała mikroprocesor do integracji funkcji MIDI z mikserem. Konsola GL2 połączyła funkcje Front of House (FOH) i monitora scenicznego w jednym mikserze, co nazywa się mikserem „dwufunkcyjnym”.

 

Tytułem wstępu trochę o QU24

Mikser QU24 Wyposażony we wszystkie funkcje, których można oczekiwać od najwyższej klasy konsoli cyfrowej i wykorzystujący technologie pionierskie w cyfrowych systemach miksujących GLD i iLive, QU-24 ma moc i rodowód zapewniający najlepszą w swojej klasie jakość dźwięku. Funkcje serii Qu obejmują nagrywanie wielościeżkowe bezpośrednio na USB, automatyczne miksowanie mikrofonów, wstępne ustawienia mikrofonów ProFactory oraz stale rosnący ekosystem aplikacji, akcesoriów i zdalnych ekspanderów I/O.

 

Qu Ecosystem

Seria Qu to znacznie więcej niż tylko mikser. Qu to cały ekosystem ze zdalnymi ekspanderami, które pozwalają na umieszczenie I/O tam, gdzie jest potrzebny. ME Personal Mixers rozszerza miksy monitorów i umożliwia proste, oszczędzające czas sterowanie lokalne. Qu Apps pozwala zdalnie konfigurować i bezprzewodowo miksować na scenie lub gdziekolwiek indziej. Wstępne ustawienia ProFactory Mic przyspieszają czas przygotowania i zapewniają najlepszy możliwy dźwięk. Poza tym można też nagrywać przez USB oraz zintegrować mikser z programem DAW, a wszystko to po to by zoptymalizować przepływ pracy wprost z jednego centralnego urządzenia, którym jest właśnie mikser QU-24.

 

Przedwzmacniacze AnalogiQTM

QU-24 ma szesnaście cyfrowo sterowanych przedwzmacniaczy AnalogiQTM z zaawansowanym wykrywaniem przejścia przez zero i bezstopniowym stopniem wzmocnienia 1dB, które są ściśle powiązane z DSP dla optymalnej dokładności wzmocnienia i przejrzystości dźwięku. Sygnał analogowy jest przechwytywany przez wysokiej klasy, 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe o niskim opóźnieniu, które są dopasowane do 24-bitowych przetworników cyfrowo-analogowych w celu zapewnienia wymaganej wysokiej jakości na wyjściu. Przedwzmacniacze AnalogiQTM zostały tak zbudowane, ​​aby zapewnić doskonałą przejrzystość, minimalne zniekształcenia oraz by były wyjątkowo ciche, a także posiadały ciepły, muzyczny dźwięk, którego tak brakuje w niektórych konsolach cyfrowych. Wiadomo, cyfry cyframi, ale cały czas jesteśmy w domenie dźwięku, gdzie poza tym jak się pracuję liczy się ostatecznie też jakość dźwięku i jego powtarzalność.

 

Doświadczenie miksowania

Ogromna moc przetwarzania i zaawansowana funkcjonalność nie mają znaczenia, jeśli nie ma się dostępu do potrzebnych elementów sterujących w mgnieniu oka. Mikser wyposażony jest duży ekran dotykowy o rozdzielczości 800 × 480, True Color Touchscreen i dedykowany obrotowy enkoder co razem tworzy serce interfejsu QU-24, zapewniając superszybki dostęp do wszystkich ustawień i parametrów miksera. Dedykowane klawisze i zakładki ekranowe szybko prowadzą do widoków liczników i RTA, racków FX, przetwarzania kanałów, sterowania audio USB, scen, menu konfiguracji i wielu innych. Uzupełnieniem ekranu dotykowego jest SuperStrip - zestaw jednofunkcyjnych fizycznych elementów sterujących zapewniających natychmiastowy dostęp do wzmocnienia, HPF, 4-pasmowy PEQ, bramkę, kompresor, GEQ i pan. 

 

Jeden kanał / jeden suwak

QU-24 ma tłumik na kanał wejściowy mono i mniej warstw tłumików dla łatwiejszego i szybszego przepływu pracy. Niektóre miksery cyfrowe nie oferują tłumika na wejście fizyczne, co oznacza, że ​​musisz uzyskać dostęp do dodatkowej warstwy tłumika, aby kontrolować te kanały. Może to być mylące i czasochłonne. Ponieważ każde wejście mikrofonowe jest prezentowane na własnym suwaku dla szybkiego i łatwego sterowania, sprawia to, że QU-24 jest idealnym mikserem do konwersji po raz pierwszy z analogowego na cyfrowy i dla tych, którzy nie czują się komfortowo pracując z kilkoma warstwami suwaków.

 

Zapamiętywanie ustawień

Prawdziwe miksowanie cyfrowe polega na możliwości zapisywania i przywoływania Scen za naciśnięciem jednego przycisku. Qu może przechowywać do 100 pełnych scen, a kanały lub miksy można zabezpieczyć przed ich nadpisaniem. QU-24 posiada 24 zmotoryzowanych tłumików ALPS - 24 umożliwia natychmiastowy dostęp do wszystkich kanałów wejściowych i wzorców na 2 warstwach, a dedykowany suwak dynamicznie podąża za wyborem Miksu. Trzecia warstwa niestandardowa zdefiniowana przez użytkownika jest dostępna dla układu paska ad-hoc, do którego można przypisać dowolną kombinację danych wejściowych, efektów wysyłania, zwrotów efektów, DCA i wzorców miksowania.

 

Ustawienia mikrofonów ProFactory

Aby zapewnić ustawienia wstępne EQ Library dla wielu popularnych i standardowych mikrofonów, firma Allen&Heath połączyła siły z wiodącymi producentami mikrofonów i najlepszymi inżynierami w firmach Audio-Technica, Sennheiser i Shure. Presety wokalu, gitary elektrycznej, gitary akustycznej, perkusji oraz instrumentów dętych drewnianych i blaszanych zostały starannie opracowane, tak aby zapewnić najlepszy możliwy punkt wyjścia dla wybranego źródła i mikrofonu. Niezależnie od tego, czy użytkownik jest zapalonym amatorem, czy doświadczonym profesjonalistą, można szybko i łatwo rozpocząć pracę, oszczędzając cenny czas, dzięki czemu można skoncentrować się na korekcji źródła i akustyki pomieszczenia.

 

Rack FX

QU-24 może się pochwalić 4 stereofonicznymi silnikami RackFX, wyposażonymi w starannie wykonane emulacje legendarnych klasycznych pogłosów, pogłosów bramkowanych, opóźnień, modulatorów, flangerów i innych. Efekty dźwiękowe są zwracane do miksu na dedykowanych kanałach zwrotnych, więc nie wiąże się kanałów wejściowych mono i stereo. Każdy powrót efektów stereo ma dedykowany 4-pasmowy PEQ.

 

Qu-Drive

QU-24 ma zintegrowany wielościeżkowy rejestrator USB, zapewniający 18 kanałów 48 kHz, 24-bitowe nagrywanie i odtwarzanie bezpośrednio na / z klucza USB lub dysku twardego. Nagrywanie wielościeżkowych nagrań z twoich programów nigdy nie było tak łatwe. Wybieralna para stereo może być nagrywana wzdłuż 16 kanałów mono, a dźwięk wielościeżkowy może być odtwarzany na 16 wejściach mono plus ST1. Ponadto Qu-Drive zapewnia również nagrywanie stereo z możliwością podłączenia dowolnej pary wyjść Mix, Main LR (pre, post lub sumowane do mono), a nawet magistrali PAFL, z 2-ścieżkowym odtwarzaniem stereo do ST3.

 

Automatyczny mikser miksujący (AMM)

AMM jest niezbędny w aplikacjach, takich jak konferencje, spotkania i panele dyskusyjne, w których jednocześnie działa wiele mikrofonów. Redukując szumy tła i minimalizując ryzyko sprzężenia, Automatyczny Mikser Mikrofonów pomaga inżynierowi zarządzać poziomem wielu wejść mikrofonowych, zapewniając wyraźny dźwięk wkładu każdego głośnika. Algorytm dynamicznego dzielenia wzmocnienia D-Classic jest inspirowany standardowymi w branży automiksami. Jednocześnie można miksować do 16 źródeł mikrofonu, przy czym każdy kanał ma ustawienie priorytetu, które określa jego „wagę” w całkowitym wzmocnieniu systemu.

 

Integracja z Mac OS i Windows DAW

Wbudowany interfejs audio QU-24 przesyła strumieniowo do 24 ścieżek do wyboru na komputer Mac lub PC, a zwroty z komputera można łatwo przypisać do kanałów wejściowych. Interfejs jest zgodny z klasą w systemie Mac OS X, dzięki czemu jest naprawdę plug-and play i zostanie natychmiast rozpoznany przez dowolny program DAW obsługujący Core Audio, w tym Logic, Cubase, Reaper i Pro Tools. Sterownik zgodny z ASIOTM i WDM jest dostępny dla komputerów z systemem Windows. Standardowe sterowanie MIDI jest tunelowane przez złącze USB, dzięki czemu można mapować suwaki do ścieżek ulubionego DAW. Dostępny jest sterownik DAW Control do łatwej konfiguracji i emulacji protokołów HUI lub Mackie Control w systemach Mac OS X i Windows.

 

Qu-Apps dla większej kontroli bezprzewodowej

  • Qu-Pad łączy się z mikserem przez Wi-Fi i zapewnia natychmiastowy dostęp do wszystkich parametrów i ustawień miksowania na żywo. W sumie to dziś jest standard, ale jakże to miłe jak się ma tyle swobody :)
  • Qu-You pozwala maksymalnie siedmiu wykonawcom kontrolować własne miksy monitorów za pomocą dowolnego urządzenia z systemem iOS lub Android oraz uwalnia inżyniera do skupienia się na miksowaniu dla wykonawców.
  • Qu-Control to konfigurowalna aplikacja na iOS zapewniająca prosty interfejs dla nietechnicznych użytkowników do kontrolowania podstawowych parametrów mikserów Qu, gdy nie ma w pobliżu operatorów technicznych.

Aplikacje wymagają podłączenia routera Wi-Fi lub punktu dostępu do portu sieciowego miksera.

 

dSNAKE

Jeśli myślisz o wymianie standardowego kabla wieloparowego na kabel cyfrowy Cat5, wbudowany port QuS-16 dSNAKE zapewni Ci przyszłość, umożliwiając podłączenie do zdalnego ekspandera AB168, AR2412 lub AR84. dSNAKE to autorskie rozwiązanie sieciowe firmy Allen&Heath, które charakteryzuje się opóźnieniem w transporcie wynoszącym zaledwie 105us przy kablach o długości do 120 m. Przy pracy ze stanowiska FoH, można umieścić ekspandery I/0 na scenie daleko od miskera i poprowadzić pojedynczy kabel Cat5 z powrotem do QU-24. Proste, łatwe i przyjemne.

 

ME Personal Mixing System

QU-24 jest w pełni kompatybilny z osobistym systemem miksowania ME. ME-1 rozszerza dostępne miksy monitorów i daje każdemu wykonawcy kontrolę nad własnym miksem, pozostawiając akustykowi swobodę skupienia się na publiczności. Dowolną liczbę osobistych mikserów ME-1 można połączyć z portu dSNAKE (lub z Stagebox AR2412 lub AB168 podłączonego do portu dSNAKE).

 

Konstrukcja miksera

Wykonana z walcowanej na zimno stali Zintec o grubości 18, charakterystyczna rama Qu została zaprojektowana pod kątem wytrzymałości, użyteczności i trwałości. Cisza jest cennym towarem w środowisku na żywo lub w studio, dlatego nikt nie chce, aby te chwile spokoju zostały zrujnowane przez wirowanie pochodzące z pozycji miksu. Elegancki profil Qu zapewnia optymalny przepływ powietrza przez mikser, eliminując potrzebę stosowania jakichkolwiek wentylatorów.

 

Procesory DSP

QU-24 jest wyposażony w 5 wysokowydajnych procesorów ARM. Między nimi rdzenie ARM zapewniają najnowocześniejsze przetwarzanie, pracując równolegle, aby zapewnić szeroką kontrolę, natychmiastowe działanie i błyskawiczną reakcję, z dedykowanymi rdzeniami obsługującymi ekran dotykowy i powierzchnię, strumieniowanie USB, Qu-Drive wielokanałowe nagrywanie / odtwarzanie, sterowanie Ethernet i automatyzacja fadera. Farma DSP miksera wykorzystuje dwurdzeniowe procesory DSP nowej generacji, dając 10 rdzeni DSP, z których 8 jest przeznaczonych wyłącznie do przetwarzania kanałów i miksów. Architektura DSP QU-24 wykorzystuje różne głębokości bitów, dostosowane do określonych algorytmów, z 48 bitami na krytyczne funkcje EQ i 56-bitowym akumulatorem na szynie miksującej, gdzie naprawdę się liczy, umożliwiając uchwycenie każdego niuansu dźwięku w końcowym miksie.

 

Akcesoria opcjonalne

  • AR2412 - 24 wejścia, 12 wyjść AudioRack ze złączem dSNAKE i portem rozszerzeń do osobistego monitorowania.
  • AR84 - 8 wejść, 4 wyjścia AudioRack ze złączem dSNAKE.
  • AB168 - Przenośny, wytrzymały 16 wejść, 8 wyjść stagebox ze złączem dSNAKE i portem rozszerzeń do osobistego monitorowania.
  • AH9650 - 100m bęben EtherFlex Cat5 z blokującymi złączami Neutrik EtherCon.
  • AH9981 - 50-metrowy bęben EtherFlex Cat5 z blokowanymi złączami Neutrik EtherCon.
  • AH9651 - 20 m Neutrik EtherFlex Cat5 z blokowanymi złączami Neutrik EtherCon.
  • LEDLamp - zmienna jasność 18” lampa na gęsiej szyi.
  • AP9458 - Osłona przeciwpyłowa do Qu-24.

 

 

 

Specyfikacja

Wejścia

Wejścia mikrofonowe / liniowe 24x Zbalansowane combo Gniazda XLR / TRS, w pełni zwrotne
Czułość wejściowa: -60 do +10 dBu (XLR), -50 do +20 dBu (TRS)
Wzmocnienie analogowe: -10 do +60 dB, kroki co 1dB
Maksymalny poziom wejściowy: 19 dBu (XLR), +29 dBu (TRS)
Impedancja wejściowa > 5 kOhm (XLR),> 10 kOhm (TRS)
THD + N, zysk jedności 0 dB: 0,0005 procent, -89 dBu (20 Hz do 20 kHz, bezpośrednio przy 0 dBu, 1 kHz)
THD + N, średni zysk +30 dB: 0,001 procent, -83 dBu 20 Hz do 20 kHz, bezpośrednio przy 0 dBu, 1 kHz)
Wejścia liniowe stereo Złącze ST1, ST2: Zbalansowane, gniazdo TRS 1/4 "(6,3 mm), półnormalizowane
Złącze ST3: Niesymetryczne gniazdo mini jack 1/8" (3,5 mm)
Czułość wejściowa (ST1, ST2, ST3): +4 dBu / 0 dBu, trym nominalny +/- 24 dB
Maksymalny poziom wejściowy (ST1, ST2, ST3): +22 dBu / + 18 dBu
Impedancja wejściowa: ponad 7 kOhm

Wyjścia

Wyjścia liniowe Mix 1 do 10, GRP 1 do 4, MTX 1 do 4, LR Out: Balanced XLR
Impedancja wyjściowa: mniej niż 75 omów
Nominalna moc wyjściowa: +4 dBu = odczyt licznika 0 dB
Maksymalny poziom wyjściowy: +22 dBu
Resztkowy hałas wyjściowy: -90 C31 dBu (wyciszony, 20 Hz do 20 kHz)
Wyjście stereo Wyjście Alt i wyjście 2 Trk: Zbalansowane gniazda TRS 1/4" (6,3 mm)
Źródło (Alt Output / 2 Trk Output): Patchable / LR post fade
Impedancja wyjściowa: mniej niż 75 omów
Nominalna moc wyjściowa: +4 dBu = odczyt licznika 0 dB
Resztkowy hałas wyjściowy: -91 dBu (wyciszony, 20 Hz do 20 kHz)
Maksymalny poziom wyjściowy: +22 dBu
Cyfrowe wyjścia audio AES 2-kanały
Częstotliwość próbkowania 48 kHz
XLR Out
Zbalansowane 2,5 Vpp zakończone 110 omów

dSNAKE

Wejścia Zdalne źródło dla kanałów 1 do 24, ST1, ST2, ST3
Wyjścia Zdalne wyjścia dla Mix 1 do 10, LR
Kompatybilny z ekspanderami AR2412, AR84
Kompatybilny z osobistym systemem miksowania ME

System

Zakres dynamiczny 112 dB
Pasmo przenoszenia 20 Hz do 20 kHz (+ 0 / -0,5 dB)
Headroom +18 dB
Poziom operacyjny Wewnętrzny poziom operacyjny: 0 dBu
Wyrównanie dBFS: +18 dBu = 0 dBFS (+22 dBu na wyjściu XLR)
Kalibrowanie Kalibracja miernika: miernik 0 dB = -18 dBFS (+4 dBu na wyjściu XLR)
Wskaźniki Wskazanie piku licznika: -3 dBFS (+19 dBu przy wyjściu XLR), wykrywanie wielopunktowe
Wskazanie sygnału miernika: -48 dBFS (-26 dBu przy wyjściu XLR)
Typ miernika: Szybka (szczytowa) odpowiedź
Częstotliwość próbkowania 48 kHz +/- 100 PPM
Konwertery 24-bitowa Delta-Sigma
Opóźnienie 1,2 ms (lokalne wejście XLR na wyjście XLR)
0,7 ms (lokalne wejście XLR na wyjście AES)
Zasilanie Zasilanie sieciowe: 100–240 V AC, 50/60 Hz, maksymalnie 120 W.

Sterowanie

Suwaki 4"(100 mm), zmotoryzowane
Ekran dotykowy 5" TFT, rozdzielczość 800 x 480
Klawisze funkcyjne 10
Mute Groups 4
Sieć TCP / IP Ethernet dla poleceń MIDI i aplikacji na iPada

Przetwarzanie danych wejściowych

Źródło Kanały od 1 do 24: lokalny, dSNAKE lub USB
ST1, ST2, ST3: lokalny, dSNAKE lub USB
Łączenie stereo Pary nieparzyste / parzyste
Parametry Powiązane: EQ, dynamika, wstawianie, opóźnienie, przypisania, wysyłka
Opcje łącza: Przedwzmacniacz, polaryzacja, łańcuchy boczne, suwak, wyciszanie, przesuwanie
Biegunowość Normalny i odwrotny
HPF 12 dB / oktawę, 20 Hz do 20 kHz
Insert Przypisz efekty do kanałów wejściowych
Opóźnienie Do 85 ms
Bramka Samowyzwalający łańcuch boczny
Próg: -72 dBu do +18 dBu
Głębokość: 0 do 60 dB
Atak: 50 μs do 300 ms
Zatrzymanie: 10 ms do 5 s
Zwolnienie: 10 ms do 1 s
Equalizer 4-pasmowy w pełni parametryczny, 20 Hz do 20 kHz, +/- 15 dB
Pasmo 1: filtr półkowy LF (Baxandall), filtr parametryczny
Pasmo 2 i 3: Bell
Pasmo 4: filtr półkowy HF (Baxandall), filtr parametryczny
Szerokość filtru parametrycznego: Non- stała Q, zmienna, od 1,5 do 1/9 oktawy
Kompresor Samo-kluczowy łańcuch boczny
Próg: -46 do 18 dBu
Stosunek: 1: 1 do nieskończoności
Atak: 300 us do 300 ms
Zwolnienie: 100 ms do 1 s
Kolano: Miękkie lub twarde
Rodzaje: szczytowa manualna, RMS manualna, SlowOpto, PunchBag
Wyjście Channel Direct Out to USB: Follow fader, follow mute (opcje globalne)
Source Select (Global): Post-preamp, pre-EQ, post-EQ, post-delay

Mix Processing

Insert Przypisywalne efekty do kanałów Mix
Opóźnienie Do 170 ms
Efekty Wewnetrzne FX: 4x Silniki RackFX, wysyłanie więcej niż Return lub Inserted
Typy: Reverb, Delay, Gated Reverb, ADT, Chorus, Symphonic Chorus, Phaser, Flanger
4x Dedykowane Stereo FX Returns: Fader, Mute, Routing do Mix / LR, 4- zespół PEQ
Narzędzia audio PAFL: PFL lub stereofoniczny AFL w miejscu 0 do -24 dB, opóźnienie 85 ms
Talkback: Można przypisać do dowolnej mieszanki HPF 12 dB / oktawę
Generator sygnału: Można przypisać do dowolnego dźwięku sinusoidalnego, białego, różowego, pasmowego
RTA: 31 pasm, 1/3 oktawy od 20 Hz do 20 kHz Podąża za źródłem PAFL

Parametry fizyczne

Wymiar 632 x 500 x 186 mm (w pudełku 670 x 790 x 350 mm)
Waga 14 kg (w pudełku 18 kg)

 

Filmy i prezentacje produktu

 

Przydatne linki

Słowa kluczowe oznaczające produkt

Mikser cyfrowy QU-24 Allen&Heath, Miksery cyfrowe stół, Miksery audio, , Nagłośnienie, ALLEN&HEATH, QU-24 Allen&Heath, QU24 Allen&Heath, QU 24 Allen&Heath, QU-24, QU 24, QU24, Mikser cyfrowy QU24, Mikser cyfrowy QU-24