Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
W 1965 roku, w małym pomieszczeniu na zapleczu fabryki w Los Angeles, inżynierowie firmy Thomas Organ zaczęli konstruować wzmacniacze Vox. Wśród nich był świeżo upieczony, dwudziestoletni Brad Plunkett. Otrzymał on od prezesa firmy ambitne zadanie, związane z Voxem AC-100. Wzmacniacz ten był 100-watową odpowiedzią na problem zagłuszania przez ekstatyczny wrzask fanek Beatlesów dźwięku popularnego AC30, wszak z kolejnymi latami grali dla nieporównywalnie większej ich liczby!. Miał on rozebrać go, znaleźć sposób na obniżenie kosztów jego produkcji przy jednoczesnym zachowaniu jakości dźwięku.
Pracę nad AC-100 zaczął od obserwacji wzmacniacza, w jej trakcie uwagę Brada przykuł przycisk MRB (Middle Range Boost). Służył on uwydatnieniu środkowych częstotliwości dźwięku gitary oraz ujarzmieniu dźwięków skrajnych (bardzo wysokich i bardzo niskich), dając w rezultacie spłaszczony, gładszy dźwięk. Po namyśle Plunkett zdecydował się na wymianę kosztownego przycisku na zdecydowanie tańszy potencjometr, który dzieliłby napięcia i działałby jak zmienny rezystor, osiągając identyczny efekt. Po kilku dniach eksperymentowania z częsciami zapasowymi inżynierowi udało się opracować układ, który mógł zmieniać częstotliwość nut przez proste obracanie potencjometru. I tu zaczyna się robić ciekawie...
Młody inżynier udał się do pomieszczenia obok i poprosił kolegę, żeby podłączył gitarę do pieca z nowym potencjometrem, który miał na stole. Kolega grał kilka akordów, a w tym samym czasie Brad kręcił gałką w jedną i drugą stronę. Z głośnika pieca wydobył się charakterystyczny wah-wah. Popatrzyli na siebie i wykrzyknęli z podziwem: "Wow! To jest zajebiste!".
W istocie był to niesamowity i unikalny efekt, lecz problem polegał na tym, że w takim układzie gitarzysta nie miał fizycznej możliwości jednoczesnego kręcenia gałką potencjometru i grania na swoim instrumencie. Zatem rozglądając się po pokoju, Plunkett zauważył pedał głośności do organów Vox Continental i wpadł na pomysł. Chwycił go, wypatroszył, a następnie podłączył znajdujący się w nim potencjometr do baterii 9 V. W ten sposób mógł kontrolować wahania częstotliwości dźwięku za pomocą stopy; gdy wciskał pedał w dół, dźwięki grane na gitarze były filtrowane z niską częstotliwością, gdy w górę, z wysoką. Tak narodził się efekt gitarowy popularnie zwany kaczką.
Ruszanie stopą pedału na zmianę w górę i w dół generowało dźwięki, przypominające krzyki ludzkie, stanowiąc pomost między muzyką a komunikacją głosową. Pokochały go zastępy ówczesnych ikon rocka, na czele z Jimim Hendrixem, Ericiem Claptonem, czy Frankiem Zappą, a ponieważ ten przełomowy efekt wynaleziono w samym środku muzycznej rewolucji lat 60-tych, przez jednego z ówczesnych krytyków kulturalnych został ochrzczony mianem "niepsychotropowego wspomagacza psychodelicznego". Firma Dunlop udoskonaliła w 1982 roku konstrukcję "kaczki", tworząc swój fenomenalny efekt Dunlop GCB95 Cry Baby Wah. Przychodzi nam z dumą zaprezentować ten zacny model.
Kiedy myślisz o efekcie wah-wah, z pewnością oczyma wyobraźni widzisz Dunlopa Cry Baby. Od momentu stworzenia samej koncepcji i pierwszych jego modeli przez firmę Vox zmieniło się wiele i rzeczona "kaczka" firmy Dunlop stała się od momentu wprowadzenia na rynek standardem wśród muzyków, którzy nie stronią od zaawansowanego modulowania swojego brzmienia, a przy tym liczą na niezmiennie dobrą jakość. Cechuje się zarówno solidnością w wykonaniu; materiał użyty do jego skonstruowania to odlew ciśnieniowy, zapewniający wieloletnią niezawodność, jak i, w porównaniu do starszych modeli, większą prostotą użytkowania. Znajdziesz tu łatwo dostępną komorę baterii (nie trzeba zdejmować gumowych nóżek, aby się do niej dostać) oraz standardowe gniazdo zasilania. Pod względem brzmienia, Dunlop GCB95 Cry Baby Wah zapewnia rozpoznawalny i doceniony przez pokolenia gitarzystów klasyczny ton, co zawsze. W górnej części zakresu jest nieco przeszywający, ale pod względem właściwości i brzmienia jest jak miód dla uszu.
Producent | Dunlop |
Model | GC9B5 |
Impedancja | wejściowa 800 kΩ, wyjściowa 10 kΩ |
Parametr filtra | niskoprzepustowy 350 Hz ~ 450 Hz, górnoprzepustowy 1,5 kHz ~ 2,5 kHz |
Poziom maksymalny | wejście -8,0 dBV, wyjście +10 dBV |
Maksymalne wzmocnienie | góra-dół +19,5 dB, dół-góra +19 dB |
Stosunek sygnału do szumu | góra-dół 98 dBV, dół-góra 89 dBV |
Pobór prądu | 900μA |
Wejścia | Dwa jacki 6,3 mm |
Wymiary | 63,5 x 102 x 254 mm |
Masa | 1.68 kg |
Zasilanie | bateria 9V albo zasilacz 9V Dunlop ECB003E lub zasilacze DC Brick, Iso-Brick i Mini Iso-Brick (brak w zestawie) |
Dunlop GCB95 Cry Baby Wah | Efekt gitarowy typu kaczka, Efekty i preampy gitarowe, Efekty i multiefekty, Instrumenty, DUNLOP, Crybaby Wah, Dunlop Crybaby Wah, Dunlop GCB95, Dunlop GCB95 Wah