Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
George Benson jest jednym z niewielu muzyków, którzy z powodzeniem przekroczyli granicę między jazzem a czarną muzyką popularną, nie ignorując komercyjnych możliwości jazzu ani nie porzucając swojego artyzmu, gdy osiągnął komercyjny sukces pod koniec lat 70-tych i na początku 80-tych. Na swoich przebojowych nagraniach umiejętnie łączył swój wyrazisty głos z wirtuozerską, niestroniącą od przygód i pewną siebie grą na gitarze. Zaczynał w środowisku jazzmanów, gdzie miał wierne grono fanów (udzielał się m.in. na nagraniach Milesa Davisa w latach 60-tych!), by do jazzu powrócić, gdy jego związki z tym światem zaczęły się zbytnio rozluźniać. Jest jedną z postaci najbardziej odpowiedzialnych za obecność wyrafinowanej muzykalności jazzowej w świecie czarnej muzyki popularnej.
Po zapoznaniu się nietuzinkową postacią ze świata muzyki, której nazwiskiem sygnowana jest rzeczona gitara, a także zobaczeniem jej w całej okazałości możemy bez wątpienia stwierdzić, że mamy do czynienia z instrumentem wysokiej klasy. Współpraca z Georgem Bensonem oraz powszechnie szanowana myśl techniczna marki Ibanez zaowocowała ciepłym, pełnym niuansów brzmieniem modelu LGB30, doskonale odnajdującemu się przede wszystkim ze stylami najbardziej kojarzonymi z instrumentami typu hollow body, zatem w jazzie, bluesie czy R&B. Eleganckie i gustowne inkrustacje na podstrunnicy z akrylu i słuchotek, precyzyjne i nawiązujące do tradycji potencjometry Sure Grip czy świerkowy korpus w naturalnej barwie z bokami i tyłem, wykonanymi z płomienistego klonu (używanego bardzo często w pudłach rezonansowych instrumentów smyczkowych) istotnie stanowią o wdzięku tej gitary. Podłącz do pieca i poczuj się jak ojcowie założyciele stylów fundamentalnych dla dzisiejszej muzyki popularnej i po prostu ciesz się głębokim, słodkim dźwiękiem Ibaneza LGB30 a uwierz, jest się w czym zakochać! :)
Jeszcze przed podłączeniem gitary do pieca struny pięknie i wyraziście rezonują przez dość sporych rozmiarów świerkowy korpus. Hebanowa podstrunnica daje zwarte niskie i średnie tony z wyraźnym atakiem wyższych częstotliwości. Zapewnia również bogaty sustain i szybką reakcję. Do bogactwa brzmienia tego Ibaneza istotnie przyczynia się również solidny mostek Gibraltar Artist z lekkiego aluminium i mającym siodełka z cynku.
Przetworniki Super 58 z magnesami Alnico zapewniają gładkie, pełne niuansów brzmienie oraz wyraźny, gryzący growl. O ile humbuckery w puszce są z reguły rozwiązaniem standardowym i sprawdzonym w gitarach hollow body, przetworniki Ibaneza w modelu LGB30 rozwiązują powszechny wśród starszych gitar z pustym i półpustym korpusem problem z przydźwiękiem. Eliminują wszelkie szumy, zachowując oryginalny, ciepły ton. Co więcej, te przetworniki nadają gitarze wyjątkowy brzmieniowy charakter, którym szybko da się zachwycić.
Korpus został świetnie wyprofilowany z tyłu, co przekłada się na wyjątkową wygodę gry, choć nie jest to na pierwszy rzut oka takie oczywiste, gdy obserwuje się gitary podobnych gabarytów. :) Nie inaczej jest z gryfem; twoja dłoń pokocha jego smukłą rzeźbę z drewna Nyatoh i klonu a palce docenią pięknie oprawioną podstrunnicę z hebanu.
Ogólne |
|
Producent | Ibanez |
Model | LGB30-NT George Benson Signature |
Seria | GB |
Korpus |
|
Korpus | Góra ze świerku, tył i boki z klonu płomienistego |
Kolor korpusu | Natural |
Kształt korpusu | Hollow Body |
Rozmiar korpusu, długość | 495.3 mm |
Rozmiar korpusu, szerokość | 400.05 mm |
Rozmiar korpusu, maksymalna głębokość | 92.075 mm |
Gryf |
|
Gryf | LGB30, z drewna Nyatoh i klonu |
Podstrunnica | hebanowa z inkrustacją z akrylu i słuchotek |
Progi | Medium, z obróbką krawędzi Artstar |
Ilość strun | 6 |
Ilość progów | 20 |
Menzura | 628 mm |
Szerokość siodełka | 43 mm |
Szerokość gryfu na ostatnim progu | 56.3 mm |
Grubość gryfu na 1 progu | 20 mm |
Grubość gryfu na 9 progu | 22 mm |
Radius | 305 mm |
Mocowanie gryfu | Set-in |
Elektronika |
|
Przetwornik przy mostku | Super 58 (Humbucker) bridge pickup (Pasywny/Alnico) |
Przetwornik przy gryfie | Super 58 (Humbucker) neck pickup (Pasywny/Alnico) |
Potencjometry | Neck Tone, Neck Volume, Bridge Tone, Bridge Volume |
Ustawienia przystawek | 3-pozycyjny: Pozycja 1. Mostek, Pozycja 2. Mostek i Gryf, Pozycja 3. Gryf |
Układ przetworników | HH |
Elektronika | Pasywna |
Pozostałe |
|
Strojenie fabryczne | 1E, 2B, 3G, 4D, 5A, 6E |
Grubość strun fabrycznych | .011/.015/.022w/.030/.040/.050 |
Kolor osprzętu | Złoty |
Mostek | Gibraltar Artist |
Strunnik | LGB30 |
Opakowanie | Twardy futerał |
Ibanez LGB30-NT George Benson Signature | Gitara elektryczna, Gitary i basy, Gitary elektryczne, Instrumenty, Gitary, wzmacniacze, IBANEZ, LGB30-NT, Ibanez LGB 30, Ibanez LGB30NT, LGB30, Ibanez George Benson