RME FireFace 802 ][ Interfejs audio USB/FireWire

  • 8 999,00 zł Cena zawiera podatek VAT bez kosztów wysyłki
  • Oblicz_raty_duckblue

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

Kluczowe cechy interfejsu audio RME FireWire/USB Fireface 802 RME

  • Powiedzenie, że to agent specjalny to bardzo mało powiedziane - to cały sztab!
  • Latencja? Nie słyszałem
  • Na pokładzie potężny procesor DSP i... drugi potężny procesor DSP ;)
  • Kiedy już wyłączysz komputer zamieni się w pełnoprawny, niezależny mikserek
  • Dobry z niego kompan nie tylko do nagrywania, ale i kontroli odsłuchiwania
  • Funkcja talkback pozwoli ci opieprzać muzyków bez wstawania ze stołka!

 

Opis ogólny

Fireface 802 to nowy interfejs RME, będący kolejną wersją cieszącego się niezwykłą renomą, legendarnego modelu Fireface 800. Dostępne 60 kanałów audio, high-endowe przedwzmacniacze mikrofonowe, referencyjne konwertery, pełna sekcja efektów i praca w trybie do 192 kHz stanowią podstawę dla jeszcze większej ilości funkcji, takich jak ultraniska latencja przy pracy przez USB lub FireWire i legendarne, niezwykle stabilne sterowniki RME. Aktywna redukcja jittera, indywidualna zmiana poziomów referencyjnych dla wszystkich wejść i wyjść, pełna funkcjonalność w trybie samodzielnym, unikalny zestaw wskaźników i analizatorów RME DIGICheck i te same funkcje dla komputerów Windows i Mac. TotalMix FX, czyli najwyższej klasy cyfrowy mikser i router sygnałowy RME, z dwoma potężnymi układami DSP i zintegrowanymi modułami korekcji, dynamiki, efektami Reverb/Echo dla sygnałów do 192 kHz, i zintegrowany kontroler odsłuchu

Zawrotny zestaw funkcji obejmuje także opcjonalny tryb Class Compliant i obsługę TotalMix FX dla iPad’a, czyli aplikacji RME pozwalającą w całości sterować 802 z poziomu iPada, bez konieczności podłączania komputera. W tej, łatwej w obsłudze aplikacji dostępne są wskaźniki poziomów wszystkich 90 kanałów i szyn efektowych, widoki różnych ustawień oraz pełna obsługa wszystkich funkcji.

Fireface 802 to kompleksowe i profesjonalne urządzenie do pracy z dźwiękiem, wszechstronne studio zamknięte w obudowie w standardzie 19”. Interfejs zaprojektowany dla osób, które nie uznają żadnych kompromisów w kwestiach brzmienia, a oczekują stabilności i ultra-niskiej latencji oraz zestawu jedynych w swoim rodzaju, profesjonalnych funkcji. To kolejny, przełomowy interfejs od RME, oferujący wszystko, co najlepsze a nawet jeszcze więcej

Wejścia i wyjścia

Fireface 802 obsługuje 60 kanałów audio: 30 kanałów wejściowych i 30 wyjściowych. Wszystkich torów wejścia i wyjścia można używać w tym samym czasie. Na osobnych 30 ścieżkach można nagrywać sygnały z maksymalnie 12 kanałów analogowych i 18 kanałów cyfrowych.

Analogowe wejścia i wyjścia

W Fireface 802 dostępnych jest 12 wejść i 12 wyjść analogowych. 12 Wejść. Z tyłu: 8 symetrycznych wejść na złączach TRS na tylnym panelu, z przodu: 4 wejścia XLR z przedwzmacniaczami mikrofonowo/instrumentalnymi. 12 Wyjść. Na panelu tylnym: 8 symetrycznych wyjść na złączach TRS. Na panelu przednim: Dwa wyjścia słuchawkowe TRS stereo zapewniające głośny sygnał nawet w słuchawkach o wysokiej impedancji [tory 9/10 i 11/12].

Jakość dźwięku

Tak samo jak inne urządzenia RME, Fireface 802 oparto na doskonałym układzie analogowym połączonym z najnowszą technologią w dziedzinie przetwarzania cyfrowego. Cechą wszystkich symetrycznych wejść/wyjść TRS i XLR, a także obu wyjść słuchawkowych jest wybitnie niski poziom szumów i zniekształceń. Zgodnie z najlepszą tradycją i filozofią produktów RME przetworniki i przedwzmacniacze nie mają „swojego brzmienia”, nie dodają ani nie usuwają nic z sygnału źródłowego przenosząc go w postaci pierwotnej.

Wyposażone w najnowsze, nisko-latencyjne konwertery A/C i C/A wszystkie wejścia i wyjścia przetwarzają sygnał z częstotliwością próbkowania do 192 kHz, oferując przy odtwarzaniu dynamikę na poziomie 118 dBA – nawet dla dwóch wyjść słuchawkowych. Dzięki specjalnej technologii wyjścia słuchawkowe dostarczają sygnał o wysokim poziomie, nieważne czy korzystamy ze słuchawek o wysokiej czy niskiej impedancji.

Oprócz efektywnej redukcji jittera najnowsza technologia RME SteadyClock zapewnia najwyższej jakości konwersję sygnałów AC/CA, nawet przy synchronizacji do zewnętrznego urządzenia cyfrowego. Dla każdego wejścia i wyjścia można indywidualnie ustawić jeden z następujących poziomów używanych w profesjonalnych studiach: -10 dBV, +4 dBu, HiGain [odpowiadają +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu na pełnej skali cyfrowej]. Wszystkie wyjścia można wykorzystać do bezpośredniego monitoringu ASIO [ASIO Direct Monitoring]

Przedwzmacniacze mikrofonowo–instrumentalne

Interfejs 802 wyposażono w cztery przezroczyste brzmieniowo przedwzmacniacze z przetwornikami zapewniającymi niską latencję. W roli przedwzmacniaczy mikrofonowych i instrumentalnych w 802 zastosowano klasyczny, hi-endowy preamp OctaMic II, który spełnia najwyższe wymagania dźwiękowe i jest został zaprojektowany z myślą o profesjonalnych zastosowaniach, takich jak nagrania koncertów muzyki klasycznej. Symetryczny układ przedwzmacniacza imponuje ekstremalnie niskim poziomem zniekształceń, doskonałym współczynnikiem odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską charakterystyką przetwarzania. Takie rozwiązanie daje gwarancję wiernego przekazu i wzmocnienia wszelkiego rodzaju dźwięków, czy chodzi o sygnał ze sceny o wysokim natężeniu, czy typowe sygnały studyjne na niższym poziomie, z instrumentów o wysokiej impedancji bądź z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych. Poziom wzmocnienia regulowany za pomocą potencjometrów na przednim panelu można ustawić indywidualnie dla każdego z przedwzmacniaczy do wartości 60 dB i w zakresie 54 dB.

Z przodu interfejsu znajdują się cztery wejścia na symetrycznych złączach combo XLR/TS, działające też jako wejścia Hi-Z. Bezpośrednio można podłączyć do nich cztery gitary lub inne instrumenty - nie potrzeba do tego dodatkowego sprzętu.
Dla każdego kanału dostępne jest zasilanie fantomowe 48 V, można też przełączyć wejście do trybu instrumentalnego. Kontrolę aktualnych ustawień interfejsu ułatwiają diody LED sygnalizujące aktywność sygnału, poziom szczytowy [clip], włączone zasilanie fantomowe i aktywne wejście TS.

Fireface 802 to wszechstronne urządzenie, którego funkcje zgodnie z tradycją RME można poszerzyć o dodatkowe elementy systemu dźwiękowego. Do podłączenia dodatkowych przedwzmacniaczy lub większej ilości wejść analogowych służą podwójne wejścia/wyjścia optyczne ADAT umieszczone z tyłu interfejsu.

Cyfrowe wejścia i wyjścia

AES/EBU: Fireface 802 wyposażono w jedno profesjonalne wejście/wyjście AES/EBU obsługujące sygnał do 192 kHz.

ADAT: Dwa 8-kanałowe wejścia/wyjścia ADAT umożliwiają podłączenie dwóch dodatkowych konwerterów AC/CA lub urządzeń efektowych i konsolet mikserskich. Oba wejścia/wyjścia ADAT obsługują sygnały o rozdzielczości próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Jak w przypadku AES/EBU, 16 kanałów ADAT dostępnych jest razem z torami analogowymi. Przy zastosowaniu zewnętrznych konwerterów w rodzaju ADI-8 QS, w Fireface 802 można uzyskać 28 analogowych wejść i wyjść, 20 przy próbkowaniu 96 kHz i 16 dla 192 kHz.

SPDIF: Drugie wejście/wyjście ADAT działa też jako optyczne wejście/wyjście SPDIF, co zwiększa wszechstronność interfejsu. Word Clock i MIDI: Wejście i wyjście word clock [złącze BNC] z przełączaną charakterystyką i wejście/wyjście MIDI uzupełniające listę złączy, czynią z Fireface 802 profesjonalny system audio o wszechstronnych możliwościach zastosowania.

Odsłuch pod kontrolą

Fireface 802 to nie tylko doskonały, biurkowy kontroler poziomów odsłuchu - urządzenie świetnie sprawdza się też jako przełącznik monitorów i przełącznik źródła z funkcją talkback, w każdym współczesnym studiu, gdzie używa się komputera do miksowania dźwięków. Ponieważ 802 działa jako, zazwyczaj stosowany dodatkowo, kontroler odsłuchów, interfejs pozwala zachować oryginalne brzmienie materiału, gdyż wyjścia sprzętowe połączone są bezpośrednio z monitorami studyjnymi.

Monitoring sygnału

Dowolny ze sprzętowych torów wyjściowych można skierować do wyjścia głównego lub słuchawkowego. Funkcje Talkback, Listenback, Mono, Dim, Recall i External Input zadziałają wówczas automatycznie, tak jak powinny, na przypisanych wyjściach. ARC - zaawansowana kontrola zdalna. 802 posiada złącze dla opcjonalnego zdalnego kontrolera [Advanced Remote Control],  którym można bezpośrednio sterować parametrami Volume, DIM, Store, Recall, Mono, Talkback, External Input i innymi. Przyciski sterownika można także przeprogramować przypisując do nich indywidualne komendy.

Więcej funkcji

SteadyClock. Unikalna technologia redukcji jittera gwarantuje niezmiennie perfekcyjną jakość dźwięku, dzięki czemu urządzenie jest zupełnie niezależne od jakości zewnętrznych sygnałów zegara. Z racji wydajnej redukcji jittera, konwertery pracują niezależnie od jakości zewnętrznego sygnału zegara, zupełnie tak, jakby pracowały cały czas zgodnie z zegarem wewnętrznym – a to daje gwarancję brzmienia nieskazitelnej jakości!

SteadyClock pozwala na niezależne sterowanie częstotliwością próbkowania przez Fireface 802. W panelu ustawień znajdują się pola wyboru najczęściej używanych na świecie audio i video częstotliwości próbkowania.

ICC. Funkcja Intelligent Clock Control [ICC] nie tylko pokazuje wszystkie wartości zegara, ale także pamięta ostatnie działające ustawienie częstotliwości próbkowania na wypadek błędu w sygnale ze źródła zewnętrznego. Inne cieszące się renomą funkcje RME takie jak SyncCheck pozwalają na szybkie wykrycie problemów z zegarem.

DIGICheck. W ramach Fireface 802 użytkownik otrzymuje unikalny zestaw narzędzi RME do pomiarów i analizy sygnałów cyfrowych audio. DIGICheck posiada wielośladowy rejestrator, oblicza poziomy szczytowy i RMS na drodze sprzętowej, analizuje i wyświetla obraz sygnału na wiele sposobów, w stereo, w trybie wielokanałowym, wszystkie kanały, surround, spektralnie i jeszcze więcej.

Zasilacz: Dzięki specjalnemu, wydajnemu układowi zasilania 802 działa w zakresie napięć od 100V do 240V AC, więc można go używać na całym świecie. W układzie zasilania znajduje się filtr liniowy, którego zadaniem jest całkowite zabezpieczenie przed wahaniem napięć i likwidacja zakłóceń z układu zasilania.

Praca w trybie samodzielnym. Parametrami Fireface 802 można sterować bezpośrednio z poziomu iPada, przez MIDI i korzystając z ARC. Dodatkowo, do dyspozycji jest 6 komórek pamięci, w których na stałe można zapisać aktualne ustawienia urządzenia. Tym sposobem Fireface 802 działa niezależnie od komputera. W trybie samodzielnym interfejs może pełnić różne role, wystarczy wcisnąć jeden przycisk

Obsługiwane sterowniki

  • Windows 8 / 7 / Vista / XP SP2 [32 i 64 bity]
  • Apple Mac OS X 10.6 lub wyższy [Core Audio]

Sterowniki Windows i Mac OS X są identyczne w kwestiach funkcjonalności, o ile pozwalają na to możliwości danej platformy.

 

Specyfikacja

AD, Line In 1-8, rear

Resolution AD 24 bit
Signal to Noise ratio (SNR) 113 dB RMS unweighted, 116 dBA
Frequency response @ 44.1 kHz, -0.1 dB 5 Hz - 20.8 kHz
Frequency response @ 96 kHz, -0.5 dB 5 Hz - 45.8 kHz
Frequency response @ 192 kHz, -1 dB 5 Hz - 92 kHz
THD < -110 dB, < 0.00032 %
THD+N < -104 dB, < 0.00063 %
Channel separation > 110 dB
Input 6.3 mm TRS jack, electronically balanced
Input sensitivity 8 kOhm unbalanced, 12 kOhm balanced
Input sensitivity switchable to Lo Gain, +4 dBu, -10 dBV  
Input level for 0 dBFS @ Lo Gain +19 dBu
Input level for 0 dBFS @ +4 dBu +13 dBu

DA - Stereo Monitor Output Phones (9-12)

Output 6.3 mm TRS stereo jack, unbalanced
Maximum output level at 0 dBFS, High +16.8 dBu
Maximum output level at 0 dBFS, Low +2 dBV
Output impedance 30 Ohm
AES/EBU 2 x XLR, transformer-balanced, galvanically isolated, according to AES3-1992

Microphone In 9-12, front

Input XLR, electronically balanced
Input impedance 3.4 kOhm
Signal to Noise ratio (SNR) 112 dB RMS unweighted, 116 dBA
Gain range 54 dB
Maximum input level, Gain +6 dB +10 dBu

Instrument In 9-12, front

Input 6.3 mm TS jack, unbalanced
Input impedance 800 kOhm
Signal to Noise ratio (SNR) 112 dB RMS unweighted, 115 dBA
Maximum input level, Gain +6 dB +21 dBu

DA, Line Out 1-8, rear

Dynamic range (DR) 115 dB RMS unweighted, 118 dBA
Frequency response @ 44.1 kHz, -0.5 dB 5 Hz - 20.8 kHz
Frequency response @ 96 kHz, -0.5 dB 5 Hz - 45 kHz
Frequency response @ 192 kHz, -1 dB 5 Hz - 89 kHz
THD -110 dB, < 0.00032 %
THD+N -104 dB, < 0.00063 %
Channel separation > 110 dB
Output 6.3 mm TRS jack, servo-balanced
Output impedance 75 Ohm
Output level switchable Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV
Output level at 0 dBFS @ Hi Gain +19 dBu
Output level at 0 dBFS @ +4 dBu +13 dBu
Output level at 0 dBFS @ -10 dBV +2 dBV

ADAT OPTICAL

2 x TOSLINK I/O, format according to Alesis specification  
Standard 2 x 8 channels 24 bit, up to 48 kHz
Double Speed (S/MUX) 2 x 4 channels 24 bit 96 kHz
Quad Speed (S/MUX4) 2 x 2 channels 24 bit 192 kHz
Quad Speed Windows USB 1 x 2 channels 24 bit 192 kHz

SPDIF OPTICAL (VIA ADAT2)

1 x optical, according to IEC 60958

WORD CLOCK

Type BNC, switchable termination

 

Filmy i prezentacje marki

 

Przydatne linki


Słowa kluczowe oznaczające produkt

Interfejs audio USB/FireWire RME FireFace 802, Interfejsy audio, MIDI, Interfejsy i procesory studyjne, Studio i homerecording, RME, fireface 802 cena, rme fireface 802 cena, interfjes audio rme 802 cena,