Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
Firma Allen Heath została założona w 1969 roku i stała się bardziej znana po zaangażowaniu Andy'ego Berezy, Ivora Taylora i Andrew Stirlinga. Na początku lat 70-tych Allen&Heath zbudował niestandardową kwadrofoniczną konsolę miksującą dla zespołu Pink Floyd, zwaną MOD1, której Alan Parsons używał do miksowania swoich występów na żywo. MOD1 można zobaczyć w filmie „Live at Pompeii”. Allen&Heath został przejęty przez Harman International w 1991 roku i do 2001 roku obroty firmy wzrosły dziesięciokrotnie. W lipcu 2001 roku nastąpił wykup menedżerski spółki z inwestycjami pochodzącymi od 3i i Bank of Scotland. Zarząd składał się z czterech ówczesnych dyrektorów oraz dwóch dyrektorów niewykonawczych od swoich partnerów inwestycyjnych. W marcu 2006 roku Close Growth Capital przyniósł udział 3i za 9 mln GBP w ramach drugiego wykupu. Firma zatrudniała następnie 180 osób przy obrotach 15 milionów funtów rocznie. W kwietniu 2008 r. A&H zostało sprzedane D&M Holdings Inc. W czerwcu 2013 r. D&M Holdings sprzedał Allen & Heath firmie private equity Electra Partners. 43 miliony funtów kapitału i długu zostały dostarczone przez Electra Private Equity PLC i zarząd Allen & Heath.
Allen&Heath był pierwszą firmą, w która zamontowała potencjometry i przełączniki na płytce obwodu wejściowego kanału. Allen & Heath był też pierwszą firmą, która wyprodukowała mały6-kanałowy mikser tranzystorowy z 2 wyjściami o nazwie MiniMixer. Mikser Allen&Heath Syncron A jako pierwszy zastosował wzmacniacze operacyjne. Konsola Allen&Heath CMC była pierwszą konsolą, która wykorzystała mikroprocesor do integracji funkcji MIDI z mikserem. Konsola GL2 połączyła funkcje Front of House (FOH) i monitora scenicznego w jednym mikserze, co nazywa się mikserem „dwufunkcyjnym”.
Mikser QU16 Wyposażony we wszystkie funkcje, których można oczekiwać od najwyższej klasy konsoli cyfrowej i wykorzystujący technologie pionierskie w cyfrowych systemach miksujących GLD i iLive, Qu-16 ma moc i rodowód zapewniający najlepszą w swojej klasie jakość dźwięku. Funkcje serii Qu obejmują nagrywanie wielościeżkowe bezpośrednio na USB, automatyczne miksowanie mikrofonów, wstępne ustawienia mikrofonów ProFactory oraz stale rosnący ekosystem aplikacji, akcesoriów i zdalnych ekspanderów I/O.
Seria Qu to znacznie więcej niż tylko mikser. Qu to cały ekosystem ze zdalnymi ekspanderami, które pozwalają na umieszczenie I/O tam, gdzie jest potrzebny. ME Personal Mixers rozszerza miksy monitorów i umożliwia proste, oszczędzające czas sterowanie lokalne. Qu Apps pozwala zdalnie konfigurować i bezprzewodowo miksować na scenie lub gdziekolwiek indziej. Wstępne ustawienia ProFactory Mic przyspieszają czas przygotowania i zapewniają najlepszy możliwy dźwięk. Poza tym można też nagrywać przez USB oraz zintegrować mikser z programem DAW, a wszystko to po to by zoptymalizować przepływ pracy wprost z jednego centralnego urządzenia, którym jest właśnie mikser QU-16.
Qu-16 ma szesnaście cyfrowo sterowanych przedwzmacniaczy AnalogiQTM z zaawansowanym wykrywaniem przejścia przez zero i bezstopniowym stopniem wzmocnienia 1dB, które są ściśle powiązane z DSP dla optymalnej dokładności wzmocnienia i przejrzystości dźwięku. Sygnał analogowy jest przechwytywany przez wysokiej klasy, 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe o niskim opóźnieniu, które są dopasowane do 24-bitowych przetworników cyfrowo-analogowych w celu zapewnienia wymaganej wysokiej jakości na wyjściu. Przedwzmacniacze AnalogiQTM zostały tak zbudowane, aby zapewnić doskonałą przejrzystość, minimalne zniekształcenia oraz by były wyjątkowo ciche, a także posiadały ciepły, muzyczny dźwięk, którego tak brakuje w niektórych konsolach cyfrowych. Wiadomo, cyfry cyframi, ale cały czas jesteśmy w domenie dźwięku, gdzie poza tym jak się pracuję liczy się ostatecznie też jakość dźwięku i jego powtarzalność.
Ogromna moc przetwarzania i zaawansowana funkcjonalność nie mają znaczenia, jeśli nie ma się dostępu do potrzebnych elementów sterujących w mgnieniu oka. Mikser wyposażony jest duży ekran dotykowy o rozdzielczości 800 × 480, True Color Touchscreen i dedykowany obrotowy enkoder co razem tworzy serce interfejsu Qu-16, zapewniając superszybki dostęp do wszystkich ustawień i parametrów miksera. Dedykowane klawisze i zakładki ekranowe szybko prowadzą do widoków liczników i RTA, racków FX, przetwarzania kanałów, sterowania audio USB, scen, menu konfiguracji i wielu innych. Uzupełnieniem ekranu dotykowego jest SuperStrip - zestaw jednofunkcyjnych fizycznych elementów sterujących zapewniających natychmiastowy dostęp do wzmocnienia, HPF, 4-pasmowy PEQ, bramkę, kompresor, GEQ i pan.
Qu-16 ma tłumik na kanał wejściowy mono i mniej warstw tłumików dla łatwiejszego i szybszego przepływu pracy. Niektóre miksery cyfrowe nie oferują tłumika na wejście fizyczne, co oznacza, że musisz uzyskać dostęp do dodatkowej warstwy tłumika, aby kontrolować te kanały. Może to być mylące i czasochłonne. Ponieważ każde wejście mikrofonowe jest prezentowane na własnym suwaku dla szybkiego i łatwego sterowania, sprawia to, że Qu-16 jest idealnym mikserem do konwersji po raz pierwszy z analogowego na cyfrowy i dla tych, którzy nie czują się komfortowo pracując z kilkoma warstwami suwaków.
Prawdziwe miksowanie cyfrowe polega na możliwości zapisywania i przywoływania Scen za naciśnięciem jednego przycisku. Qu może przechowywać do 100 pełnych scen, a kanały lub miksy można zabezpieczyć przed ich nadpisaniem. Qu-16 posiada 17 zmotoryzowanych tłumików ALPS - 16 umożliwia natychmiastowy dostęp do wszystkich kanałów wejściowych i wzorców na 2 warstwach, a dedykowany suwak dynamicznie podąża za wyborem Miksu. Trzecia warstwa niestandardowa zdefiniowana przez użytkownika jest dostępna dla układu paska ad-hoc, do którego można przypisać dowolną kombinację danych wejściowych, efektów wysyłania, zwrotów efektów, DCA i wzorców miksowania.
Aby zapewnić ustawienia wstępne EQ Library dla wielu popularnych i standardowych mikrofonów, firma Allen&Heath połączyła siły z wiodącymi producentami mikrofonów i najlepszymi inżynierami w firmach Audio-Technica, Sennheiser i Shure. Presety wokalu, gitary elektrycznej, gitary akustycznej, perkusji oraz instrumentów dętych drewnianych i blaszanych zostały starannie opracowane, tak aby zapewnić najlepszy możliwy punkt wyjścia dla wybranego źródła i mikrofonu. Niezależnie od tego, czy użytkownik jest zapalonym amatorem, czy doświadczonym profesjonalistą, można szybko i łatwo rozpocząć pracę, oszczędzając cenny czas, dzięki czemu można skoncentrować się na korekcji źródła i akustyki pomieszczenia.
Qu-16 może się pochwalić 4 stereofonicznymi silnikami RackFX, wyposażonymi w starannie wykonane emulacje legendarnych klasycznych pogłosów, pogłosów bramkowanych, opóźnień, modulatorów, flangerów i innych. Efekty dźwiękowe są zwracane do miksu na dedykowanych kanałach zwrotnych, więc nie wiąże się kanałów wejściowych mono i stereo. Każdy powrót efektów stereo ma dedykowany 4-pasmowy PEQ.
Qu-16 ma zintegrowany wielościeżkowy rejestrator USB, zapewniający 18 kanałów 48 kHz, 24-bitowe nagrywanie i odtwarzanie bezpośrednio na / z klucza USB lub dysku twardego. Nagrywanie wielościeżkowych nagrań z twoich programów nigdy nie było tak łatwe. Wybieralna para stereo może być nagrywana wzdłuż 16 kanałów mono, a dźwięk wielościeżkowy może być odtwarzany na 16 wejściach mono plus ST1. Ponadto Qu-Drive zapewnia również nagrywanie stereo z możliwością podłączenia dowolnej pary wyjść Mix, Main LR (pre, post lub sumowane do mono), a nawet magistrali PAFL, z 2-ścieżkowym odtwarzaniem stereo do ST3.
AMM jest niezbędny w aplikacjach, takich jak konferencje, spotkania i panele dyskusyjne, w których jednocześnie działa wiele mikrofonów. Redukując szumy tła i minimalizując ryzyko sprzężenia, Automatyczny Mikser Mikrofonów pomaga inżynierowi zarządzać poziomem wielu wejść mikrofonowych, zapewniając wyraźny dźwięk wkładu każdego głośnika. Algorytm dynamicznego dzielenia wzmocnienia D-Classic jest inspirowany standardowymi w branży automiksami. Jednocześnie można miksować do 16 źródeł mikrofonu, przy czym każdy kanał ma ustawienie priorytetu, które określa jego „wagę” w całkowitym wzmocnieniu systemu.
Wbudowany interfejs audio Qu-16 przesyła strumieniowo do 24 ścieżek do wyboru na komputer Mac lub PC, a zwroty z komputera można łatwo przypisać do kanałów wejściowych. Interfejs jest zgodny z klasą w systemie Mac OS X, dzięki czemu jest naprawdę plug-and play i zostanie natychmiast rozpoznany przez dowolny program DAW obsługujący Core Audio, w tym Logic, Cubase, Reaper i Pro Tools. Sterownik zgodny z ASIOTM i WDM jest dostępny dla komputerów z systemem Windows. Standardowe sterowanie MIDI jest tunelowane przez złącze USB, dzięki czemu można mapować suwaki do ścieżek ulubionego DAW. Dostępny jest sterownik DAW Control do łatwej konfiguracji i emulacji protokołów HUI lub Mackie Control w systemach Mac OS X i Windows.
Aplikacje wymagają podłączenia routera Wi-Fi lub punktu dostępu do portu sieciowego miksera.
Jeśli myślisz o wymianie standardowego kabla wieloparowego na kabel cyfrowy Cat5, wbudowany port QuS-16 dSNAKE zapewni Ci przyszłość, umożliwiając podłączenie do zdalnego ekspandera AB168, AR2412 lub AR84. dSNAKE to autorskie rozwiązanie sieciowe firmy Allen&Heath, które charakteryzuje się opóźnieniem w transporcie wynoszącym zaledwie 105us przy kablach o długości do 120 m. Przy pracy ze stanowiska FoH, można umieścić ekspandery I/0 na scenie daleko od miskera i poprowadzić pojedynczy kabel Cat5 z powrotem do Qu-16. Proste, łatwe i przyjemne.
Qu-16 jest w pełni kompatybilny z osobistym systemem miksowania ME. ME-1 rozszerza dostępne miksy monitorów i daje każdemu wykonawcy kontrolę nad własnym miksem, pozostawiając akustykowi swobodę skupienia się na publiczności. Dowolną liczbę osobistych mikserów ME-1 można połączyć z portu dSNAKE (lub z Stagebox AR2412 lub AB168 podłączonego do portu dSNAKE).
Wykonana z walcowanej na zimno stali Zintec o grubości 18, charakterystyczna rama Qu została zaprojektowana pod kątem wytrzymałości, użyteczności i trwałości. Cisza jest cennym towarem w środowisku na żywo lub w studio, dlatego nikt nie chce, aby te chwile spokoju zostały zrujnowane przez wirowanie pochodzące z pozycji miksu. Elegancki profil Qu zapewnia optymalny przepływ powietrza przez mikser, eliminując potrzebę stosowania jakichkolwiek wentylatorów.
Qu-16 jest wyposażony w 5 wysokowydajnych procesorów ARM. Między nimi rdzenie ARM zapewniają najnowocześniejsze przetwarzanie, pracując równolegle, aby zapewnić szeroką kontrolę, natychmiastowe działanie i błyskawiczną reakcję, z dedykowanymi rdzeniami obsługującymi ekran dotykowy i powierzchnię, strumieniowanie USB, Qu-Drive wielokanałowe nagrywanie / odtwarzanie, sterowanie Ethernet i automatyzacja fadera. Farma DSP miksera wykorzystuje dwurdzeniowe procesory DSP nowej generacji, dając 10 rdzeni DSP, z których 8 jest przeznaczonych wyłącznie do przetwarzania kanałów i miksów. Architektura DSP Qu-16 wykorzystuje różne głębokości bitów, dostosowane do określonych algorytmów, z 48 bitami na krytyczne funkcje EQ i 56-bitowym akumulatorem na szynie miksującej, gdzie naprawdę się liczy, umożliwiając uchwycenie każdego niuansu dźwięku w końcowym miksie.
Wejścia |
|
Wejścia | 16x ¼" (6,35 mm) symetryczne wejścia liniowe TRS 16x wejść mikrofonowych XLR 2x Stereo Para 1/4" (6,35 mm) symetryczne wejścia TRS, w połowie normalne 1x Niesymetryczne wejście mini-jack stereo 1/8" (3,5 mm) 1x wejście mikrofonu Talkback XLR 1x Zdalne źródło Ethernet dSNAKE dla kanałów 1 do 16, ST1, ST2, ST3 |
Przedwzmacniacz | Wzmocnienie analogowe: od -5 do 60 dB, kroki 1 dB |
Trim | Wejścia liniowe stereo: +/- 24 dB |
Czułość na wejściu | XLR: od -60 do +5 dBu TRS: od -50 do +15 dBu Stereo 1, 2, 3: Nominalny 4 dBu / 0 dBu |
Maksymalny poziom wejściowy | XLR: 19 dBu TRS: 29 dBu Stereo 1, 2, 3: 22 dBu / 19 dBu |
Impedancja wejściowa | XLR: więcej niż 5 kiloomów TRS: więcej niż 10 kiloomów Stereo Line Inputs: ponad 7 kiloomów |
THD + N | Unity Gain 0 dB: 0,0005 procent, -89 dBu (20 Hz do 20 kHz, wyjście bezpośrednie przy 0 dBu, 1 kHz) Mid Gain 30 dB: 0,001 procent, -83 dBu (20 Hz do 20 kHz, Direct Out przy 0 dBu, 1 kHz) |
Wyjścia |
|
Wyjścia | 4x wyjścia mono XLR Mix 3x wyjścia stereo pary XLR Mix 1x Główne pary wyjść XLR stereo 1x Stereo Para 1/4" (6,35 mm) TRS Alt Mix Wyjście 1x para stereo 1/4" (6,35 mm) Wyjście TRS 2TRK 1x Cyfrowe 2-kanałowe XLR AES, częstotliwość próbkowania 48 kHz Wyjście (symetryczne 2,5 Vpp zakończone 110 omów) 1x Zdalne wyjścia Ethernet dSNAKE dla Mix 1 do 10, LR |
Impedancja wyjściowa | XLR / TRS: mniej niż 75 omów |
Nominalna moc wyjściowa | XLR / TRS: 4 dBu = 0 dB Odczyt licznika |
Maksymalny poziom wyjściowy | XLR / TRS: 22 dBu |
Pozostały szum wyjściowy | XLR / TRS: -91 dBu (wyciszony, 20 Hz do 20 kHz) |
System |
|
Zakres dynamiczny | 112 dB |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz do 20 kHz (+/- 0,5 dB) |
Headroom | 18 dB |
Poziom operacyjny | Wewnętrzne: 0 dBu |
Wyrównanie dBFS | 18 dBu = 0 dBFS (22 dBu przy wyjściu XLR) |
Kalibrowanie | Meter: 0 dB Meter= 18 dBFS (4 dBu at XLR Output) |
Wskazanie piku licznika | -3 dBFS (19 dBu przy wyjściu XLR), wykrywanie wielopunktowe |
Wskazanie sygnału miernika | -48 dBFS (-26 dBu przy wyjściu XLR) |
Meter | Typ: szybka (szczytowa) odpowiedź |
Częstotliwość próbkowania | 48 kHz +/- 100 PPM |
Analogowy do cyfrowego konwertera | 24-bitowa Delta Sigma |
Przetwornik cyfrowo-analogowy | 24-bitowa Delta Sigma |
Czas oczekiwania | 1,2 ms (lokalne wejście XLR na wyjście XLR) 0,7 ms (lokalne wejście XLR na wyjście AES) |
Zasilacz | 100–240 V prądu przemiennego, 50/60 Hz, maksymalnie 82 W. |
Interfejs USB |
|
Rozkład | Send And Return: Send (24 kanały), return (22 kanały), WAV, 48 kHz / 24-bit |
Typ urządzenia | USB A |
Format nagrywania / odtwarzania | Nagrywanie stereo: 2-kanałowy, WAV, 48 kHz / 24-bit, łatany Odtwarzanie stereo: 2-kanałowe, WAV, 44,1 lub 48 kHz, 16 lub 24-bitowe do Stereo 3 Zapis wielościeżkowy: 18-kanałowy, WAV, 48 kHz / 24-bit, kanały od 1 do 16 + łatana para Odtwarzanie wielościeżkowe: 18-kanałowy, WAV, 48 kHz / 24-bit, kanały 1 do 16, Stereo 1 |
Sterowanie |
|
Suwaki | 16 x 3,9" (100 mm) z napędem silnikowym |
Ekran dotykowy | 5” (126 mm) TFT Rozdzielczość 800 x 480 |
Klawisze funkcyjne | 4 |
Wycisz grupy | 4 |
Sieć | Aplikacja TCP / IP Ethernet na iPada |
Przetwarzanie |
|
Kanały | Lokalny, zdalny, USB |
Łączenie stereo | Pary nieparzyste / parzyste Powiązane parametry: EQ, Dynamics, Insert, Delay, Assignments, Sends Opcje linków: przedwzmacniacz, polaryzacja, łańcuchy boczne, Fader / Mute, Pan |
Biegunowość | Normalny / do tyłu |
HPF | 12 dB / oktawa, 20 Hz do 2 kHz |
Insert | Przypisywalne efekty do kanałów wejściowych |
Delay | Do 85 ms |
Bramka | Self-Key Sidechain Próg / głębokość: -72 dBu do 18 dBu / 0 do 60 dB Atak / Wstrzymanie / Zwolnienie: 50 ms do 300 ms, 10 ms do 5 s, 10 ms do 1 s |
Korektor parametryczny | Pasmo 1: Filtr półkowy LF (Baxandall), paramteryczny Pasmo 2 i 3: Dzwonek Pasmo 4: Filtr półkowy HF (Baxandall), paramteryczny Parametryczny: Non-Constant Q, Variable, 1,5 to 1 / 9th Octave |
Kompresor | Self-Key Sidechain Próg / stosunek: -46 dBu do 18 dBu (1: 1 do nieskończoności) Atak / Uwolnienie: 300 μs do 300 ms / 100 ms do 2 s Kolanko: miękkie / twarde Rodzaje: Peak Manual, RMS Manual, SlowOpto, PunchBag |
Channel Direct Out | Follow Fader, Follow Mute (opcje globalne) Source Select (Global): Post-Preamp, Pre-EQ, Post-EQ, Post-Delay |
Mix Processing |
|
Equalizer | GEQ: Stała 1/3 oktawy, 28 pasm, 31 Hz do 16 kHz, (wzmocnienie +/- 12 dB), Mix 1-4, LR |
Efekty | Rodzaje: Pogłos, Opóźnienie, Gated Reverb, ADT, Chorus, Symphonic Chorus, Phaser, Flanger 4x dedykowane zwroty efektów stereo: Fader, Pan, Mute, Routing do Mix / LR, 4-pasmowy PEQ |
Narzędzia | PAFL: PFL lub stereofoniczny AFL na miejscu, korekta od 0 do -24 dB, opóźnienie 85 ms Talkback: przypisywany do dowolnego miksu, 12 dB / oktawę HPF Generator sygnału: przypisywany do dowolnego miksu, szum sinusoidalny / biały / różowy / pasmowy RTA: 31 pasm, 1/3 oktawy od 20 Hz do 20 kHz, zgodnie ze źródłem PAFL |
Parametry fizyczne |
|
Wymiary | 440 x 500 x 186 mm (w pudełku 610 x 680 x 350 mm) |
Waga | 10 kg (w pudełku 13,5 kg) |
Mikser cyfrowy QU-16 Allen&Heath, Miksery cyfrowe stół, Miksery audio, Nagłośnienie, ALLEN&HEATH, QU-16 Allen&Heath, QU16 Allen&Heath, QU 16 Allen&Heath, QU-16, QU 16, QU16, MIkser cyfrowy QU-16, Mikser cyfrowy